nyelv-ész blogja

...csak nyelvelek ész nélkül...?

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Utolsó kommentek

  • nyelv-ész: @molnibalage: "Nem az a megoldás, hogy autó, autó, autó." Nem bizon... (2020.01.24. 01:01) Dugóban ülni 2020-ban
  • nyelv-ész: @Eugene Horse: Miért kellene bármit cáfolnom? Leírtam pár dolgot, er... (2020.01.24. 00:49) Dugóban ülni 2020-ban
  • : @nyelv-ész: a legótvarabb érvelési hiba, hogy csinálj jobbat. Érdeme... (2020.01.23. 13:14) Dugóban ülni 2020-ban
  • molnibalage: @szánmonoxid: Látom nem tetszik érteni. A városba áramló autók száma... (2020.01.23. 09:52) Dugóban ülni 2020-ban
  • comblog: @nyelv-ész: Annyira ráéreztél erre, pont most olvastam a Vitézy int... (2020.01.23. 09:39) Dugóban ülni 2020-ban
  • szánmonoxid: @molnibalage: Nem is egyetlen parkoló kell, te agyatlan pöcs, hanem... (2020.01.23. 02:59) Dugóban ülni 2020-ban
  • molnibalage: @nyelv-ész: Dehogy érik be ennyivel. Főleg, ha nő a forgalom. Az a... (2020.01.22. 17:35) Dugóban ülni 2020-ban
  • molnibalage: @Midnight Run: Külföldön sikerül. London, Madrid, Párizs és n+1 nagy... (2020.01.22. 17:24) Dugóban ülni 2020-ban
  • nyelv-ész: @molnibalage: Ne felejtsd, hogy az agglomerációt nem lehet kötöttpál... (2020.01.22. 16:42) Dugóban ülni 2020-ban
  • nyelv-ész: @chrisred: A HÉV MÁV-nak átadása körüli cirkusz egészen más indíttat... (2020.01.22. 16:29) Dugóban ülni 2020-ban
  • Midnight Run: @molnibalage: Nyilván arra gondoltam én is, hogy egy kézben legyen a... (2020.01.22. 16:24) Dugóban ülni 2020-ban
  • molnibalage: @Midnight Run: Már az elején hiba. Önkormányzat...? A politikának SE... (2020.01.22. 16:11) Dugóban ülni 2020-ban
  • molnibalage: @szánmonoxid: Nem tudsz akkora P+R parkolót építeni, ahol a városba ... (2020.01.22. 16:10) Dugóban ülni 2020-ban
  • szánmonoxid: @fovarosi.blog.hu: "Akár lakásonként két autóra is kaphatsz ingyene... (2020.01.22. 16:06) Dugóban ülni 2020-ban
  • molnibalage: @apro_marosan_petergabor: Nem, nem fizeted meg az árát. Ameddig ma a... (2020.01.22. 16:06) Dugóban ülni 2020-ban
  • chrisred: @apro_marosan_petergabor: Az érzés kölcsönös. Csak azért, mert úgy g... (2020.01.22. 15:53) Dugóban ülni 2020-ban
  • Midnight Run: 1) Eleve Budapest és 20-30km-es körzetét egy önkormányzatként kéne k... (2020.01.22. 15:45) Dugóban ülni 2020-ban
  • szánmonoxid: Na igen, pl. a népligeti buszpályudvar melletti, kb. 400x400 méteres... (2020.01.22. 15:41) Dugóban ülni 2020-ban
  • apro_marosan_petergabor: @chrisred: Időnként úgy érzem, dislexiásokkalm van dolgom. Javaslom... (2020.01.22. 15:41) Dugóban ülni 2020-ban
  • molnibalage: @nyelv-ész: Őket is pont úgy meg lehet büntetni, mint bárki mást. Mé... (2020.01.22. 15:34) Dugóban ülni 2020-ban
  • Utolsó 20

Címkék

10.04 (1) 110 (1) 2022 (1) 2024 (1) 2028 (1) 9/11 (1) abev (1) acpi (3) agglomeráció (1) ajka (1) ákos (1) aktiválás (1) amerikai (1) android (2) Android 6 (1) ányk (1) apple (5) aquos (1) áram (1) asus (3) atomenergia (1) atomhulladék (1) ausztrália (1) autó (5) autós üldözés (1) bagó (1) bedobás (1) bkv (1) blackberry (1) borz (1) brasero (1) broadcom (1) budakalász (1) budapest (1) budapest olimpia 2024 (1) budapest olimpia 2028 (1) bullitt (1) canon (1) celeb (1) charger (1) chromecast (1) cinnamon (2) circenses (1) clamav (1) csaba (1) csomagfeladás (1) css (1) d630 (1) daka (1) ddr (1) dell (1) design (1) dimitrov (1) dlna (1) dohány (1) dv (1) dvd (2) egészségügyi (1) egyterű (1) elektromos (1) elf (1) et (1) Facebook (1) fék (1) felmérés (1) fiók (1) firefox (1) firewall (1) fireworks (1) fiúk (1) flv (1) foci (1) franciaország (1) füst (1) G2 (1) G3 (1) gnome (1) golf (1) google drive (1) google integráció (1) greenpeace (1) gufw (1) gui (2) hende (1) hibrid (1) hidrogénautó (1) hőerőmű (1) holocaust (1) hp (2) hplip (2) huawei (1) hulladék (1) idióta (4) ikon (1) install (1) intel (1) ios (1) iOS7 (1) ipad (3) iphone (1) irq (3) java (1) jdownloader (1) józsef (1) kádár népe (1) kde (1) kékhalál (3) kertész (1) kína (1) kínai áru (1) kino (1) király (1) kispál (1) ko (1) kolontár (1) konténerhajó (1) konteo (1) környezetszennyezés (1) környezetvédelem (1) korona (1) korrupt (1) közlekedés (2) lada (1) lex (1) LG (2) libsane (1) lide (1) linux (28) linux mint cinnamon (1) live (1) lts (1) mal (1) marshmallow (1) mcqueen (1) media (1) média (1) micorsoft (1) minidlna (1) mint (4) mkchromecast (1) moonlight (1) motörhead (1) motorhead (1) mount (1) mustang (1) ndk (1) nemo (1) népszava (1) nokia (1) nosztalgia (2) ntfs (1) Nyaralás okostelefonnal (1) olajlobbi (1) olimpia (2) olimpia 2024 (1) ollo (1) öngondoskodó (1) opensuse (4) opni (1) orbán (1) összeesküvés (1) outlook (1) panem (1) papir (1) pazarlás (1) petárda (1) pipelight (1) pirézek (1) posta (1) postás (1) print (1) printszerver (1) qualcomm (1) reform (1) rendszerváltás (4) rohaggyámeg (1) sane (1) scan (1) seggfej (1) sharp (1) silverlight (1) smartphone (1) sony (1) steve jobs (1) sun (1) suse (1) suv (1) suzuki (1) swift (1) symbian (1) szelektív (1) szélsőjobb (1) szén (1) szilveszter (1) szklerózis (1) szurkol (1) tablet (1) tab mix plus (1) táplálkozási tanácsok (1) társadalom (1) téri (1) terminator (1) tervezés (2) timföld (1) tömegközlekedés (1) troll (1) tűzfal (1) tűzijáték (1) tweak (1) ubunti (1) ubuntu (17) ufw (1) újév (1) unity (2) usability (1) vaio (1) választás (1) városi közlekedés (2) veszély (1) viktor (1) villanyautó (3) virtualbox (1) vörösiszap (1) vw (1) w (1) wifi (2) windows (5) windowsmobile (1) Windows Phone (1) WP (1) WP8 (1) xp (1) zenbook (1) zsiguli (1) női és férfi szemmel (1) Címkefelhő

Csakazértis!

2008.07.09. 17:17 :: nyelv-ész

Ha a hülyeség fájna, a budapesti tömegközlekedés szervezői nagykanállal ennék a Demalgont vacsorára.

Megjelent egy hír a Villányi úton közlekedő 61-es villamos Fehérvári útra való bekötéséről, ami annyit tesz, hogy egészen Albertfalvára lemehetne a 61-es. Elsőre jónak tűnik az ötlet, de ha megnézzük, hogy a Fehérvárin jelenleg hány viszonylat közlekedik, valamint a Moszkva tér - Albertfalva közvetlen elérésére a 18-as is megfelel, már elgondolkodunk, érdemes-e így  szervezni a járatokat.

Ráadásul a Móricz Zsigmond körtér túloldalán ott figyel a 6-os végállomása, teljesen elszigetelten a téren áthaladó többi síntől. Ha a 61-est összekötnék vele, és a Moszkva téren is megoldanák az átjárást, akkor létrejöhetne egy teljes körjárat a budai és pesti körutakon, átszállás nélkül. Ha valaki Bécsben jár, ugyanilyet láthat a Ringen: az 1-es az egyik, a 2-es a másik irányban köröz.

A további előnyöket nem ecsetelem, itt olvasható egy részletes cikk a témáról.

Nekem csak az a furcsa, hogy a forgalomszervezési "szakemberek" vajon milyen szempontok alapján erőltetik a 61-es dél-budai meghosszabbítását, mikor a körhatos előnyei ordítóan nyilvánvalóak. Talán csak nem azért, mert nem az ő fejükből pattant ki az ötlet?

Update Hamster kérésére: Nem biztos, hogy hülyék, elnézést kérek. Ha viszont nem azok, akkor valami még rosszabbak.

2 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hamster · http://hamster.blog.hu/ 2008.07.09. 23:11:59

A kör6-os jó lenne, bár szemmel láthatólag igyekeztek a lehetőségét is elépíteni a 6-os bemélyített, "kígyóverem" jellegű végállomásával (mivel a jelenlegi szabályzások szerint már nem lehet lejtőbe végállomást építeni - pont emiatt kellett volna átkötni a túloldalra, és akkor nem lenne ott végállomás, csak egy sima megállóhely). Ezzel együtt a Villányi úti átkötés SZVSZ nagyon klassz dolog, visszatérés a hálózatosság elvéhez (átmenő Villányi-Karinthy viszonylat szerintem csak max. a 2VH után létezhetett, amikor a Petőfi híd nem (sem) volt, csak mellette egy ponton, de most még ebben sem vagyok biztos (utánanézni meg nincs kedvem)). Remélhetőleg a Tátrás járművezetők mindegyikének lesz hegyipályás vizsgája (ami a 61-re a Márvány utcai hupli miatt kell, lévén a legmeredekebb szakasz a városban), és akkor ha neadjisten baleset van a Gellérten, akkor nem szakad kettő Dél- és Közép-Buda, hanem a tuják másik oldalról kerülik a Gellért-hegyet, és csak a kimaradó megállókba igyekvő utasoknak kell pótlóbuszoznia :) Mert az szép, hogy minden 18+56 Krisztinavároson megy át, meg a sínen haladó autókkal fűszerezett Gellért rakparton, de azért nem kéne így csatornába terelni a forgalmat, és utána azt mondani, hogy ez a végállapot, más már nem is kell.

A bécsi Ring és a budapesti Nagykörút + a budai "külső belvárosi körút" (Villányi+Alkotás) forgalmi terhelése nem kicsit eltérő. Sőt, ami nagyobb gond, hogy a budai oldal és a pesti oldal terhelése nagyon más. Nem kicsit, na... na ezt hagyjuk :) Erre persze van pár megoldási lehetőség, de a "mindent körbekergetünk, mint anno a 12-es buszt", az pont nem az. Szerintem a legigazibb az lenne, ha minden második 4-es (is?) körbemenne, és ezt némi vágányépítéssel a Bocskai és a Fehérvári kereszteződésében akár meg is lehetne tenni még most is (mondjuk némi sorbanállás szerintem lenne belőle csúcsidőben a Fehérvárin). Még olyan eretnek gondolatkísérletek is megfordulnak agytekervényeim hűlt helyén néha, hogy először vagy a 4-est vagy a 6-ost meg kellene hosszabbítani a Déliig a Moszkva felől, és utána kéne vizsgálgatni, mekkora prioritása van egy körjáratnak az ezer betapasztásért kiáltó sebhez képest Budapest tömegközlekedésének romjain (meccsoda képzavar:). De ez csak számolgatás és pontos elemzések nélküli hangos gondolkodás - amit megtehetek, mert nem vagyok közlekedésszervező.

Ettől még várom a leendő körjáratot, mert igen sokszor jól jött volna már - meg nagyjából minden budai tömegközlekedőnek is - de ez nem ront annak az eseménynek fontosságán, hogy végre nem lesz csonka a Villányi úti villamos. Ez már önmagában körülbelül akkora győzelem a villamospárti forgalomszervezőknek, mintha a magyar válogatott a foci VB-n elődöntős lenne, szóval szerintem nem bölcs dolog szétfikázni őket, mert a végén megint úgy behúzzák a kéziféket a pénzeszsák őrzői, mint a kilencvenes évek elején!

nyelv-ész 2008.07.10. 08:50:38

Az eltérő kapacitásigényről nem vagyok meggyőződve, mert gondolj bele: nagyon sokan az ellenkező irányba felszállva hamarabb jutnak el a céljukhoz. Pl. a Baross utcától a Délihez. Aztán számoljunk azzal is, hogy egy átszállás nélküli kapcsolat nagyobb vonzerőt jelent, például a Batthyányra meghosszabbított 41-en is növekedett az utaslétszám.

A másik a zavarérzékenység elleni védekezés: valahol Pesten megáll az egyik irány, ilyenkor az ellenkező irányú 6-ossal körbe lehet menni.

De ha mégis kiderül, hogy kisebb a budai oldal kapacitásigénye, akkor a két négyes, egy hatos rendszer megoldaná a problémát.

A 12-es busz meg szerintem nem azért volt életképtelen, mert nincs igény a körjáratra, hanem mert embertelenül megnőtt a menetideje a dugóban ácsorgással.
süti beállítások módosítása