Ha a hülyeség fájna, a budapesti tömegközlekedés szervezői nagykanállal ennék a Demalgont vacsorára. Megjelent egy hír a Villányi úton közlekedő 61-es villamos Fehérvári útra való bekötéséről, ami annyit tesz, hogy egészen Albertfalvára lemehetne a 61-es. Elsőre jónak tűnik az ötlet, de ha megnézzük, hogy a Fehérvárin jelenleg hány viszonylat közlekedik, valamint a Moszkva tér - Albertfalva közvetlen elérésére a 18-as is megfelel, már elgondolkodunk, érdemes-e így szervezni a járatokat. Ráadásul a Móricz Zsigmond körtér túloldalán ott figyel a 6-os végállomása, teljesen elszigetelten a téren áthaladó többi síntől. Ha a 61-est összekötnék vele, és a Moszkva téren is megoldanák az átjárást, akkor létrejöhetne egy teljes körjárat a budai és pesti körutakon, átszállás nélkül. Ha valaki Bécsben jár, ugyanilyet láthat a Ringen: az 1-es az egyik, a 2-es a másik irányban köröz. A további előnyöket nem ecsetelem, itt olvasható egy részletes cikk a témáról. Nekem csak az a furcsa, hogy a forgalomszervezési "szakemberek" vajon milyen szempontok alapján erőltetik a 61-es dél-budai meghosszabbítását, mikor a körhatos előnyei ordítóan nyilvánvalóak. Talán csak nem azért, mert nem az ő fejükből pattant ki az ötlet? Update Hamster kérésére: Nem biztos, hogy hülyék, elnézést kérek. Ha viszont nem azok, akkor valami még rosszabbak.
Csakazértis!
2008.07.09. 17:17 :: nyelv-ész
2 komment
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Hamster · http://hamster.blog.hu/ 2008.07.09. 23:11:59
A bécsi Ring és a budapesti Nagykörút + a budai "külső belvárosi körút" (Villányi+Alkotás) forgalmi terhelése nem kicsit eltérő. Sőt, ami nagyobb gond, hogy a budai oldal és a pesti oldal terhelése nagyon más. Nem kicsit, na... na ezt hagyjuk :) Erre persze van pár megoldási lehetőség, de a "mindent körbekergetünk, mint anno a 12-es buszt", az pont nem az. Szerintem a legigazibb az lenne, ha minden második 4-es (is?) körbemenne, és ezt némi vágányépítéssel a Bocskai és a Fehérvári kereszteződésében akár meg is lehetne tenni még most is (mondjuk némi sorbanállás szerintem lenne belőle csúcsidőben a Fehérvárin). Még olyan eretnek gondolatkísérletek is megfordulnak agytekervényeim hűlt helyén néha, hogy először vagy a 4-est vagy a 6-ost meg kellene hosszabbítani a Déliig a Moszkva felől, és utána kéne vizsgálgatni, mekkora prioritása van egy körjáratnak az ezer betapasztásért kiáltó sebhez képest Budapest tömegközlekedésének romjain (meccsoda képzavar:). De ez csak számolgatás és pontos elemzések nélküli hangos gondolkodás - amit megtehetek, mert nem vagyok közlekedésszervező.
Ettől még várom a leendő körjáratot, mert igen sokszor jól jött volna már - meg nagyjából minden budai tömegközlekedőnek is - de ez nem ront annak az eseménynek fontosságán, hogy végre nem lesz csonka a Villányi úti villamos. Ez már önmagában körülbelül akkora győzelem a villamospárti forgalomszervezőknek, mintha a magyar válogatott a foci VB-n elődöntős lenne, szóval szerintem nem bölcs dolog szétfikázni őket, mert a végén megint úgy behúzzák a kéziféket a pénzeszsák őrzői, mint a kilencvenes évek elején!
nyelv-ész 2008.07.10. 08:50:38
A másik a zavarérzékenység elleni védekezés: valahol Pesten megáll az egyik irány, ilyenkor az ellenkező irányú 6-ossal körbe lehet menni.
De ha mégis kiderül, hogy kisebb a budai oldal kapacitásigénye, akkor a két négyes, egy hatos rendszer megoldaná a problémát.
A 12-es busz meg szerintem nem azért volt életképtelen, mert nincs igény a körjáratra, hanem mert embertelenül megnőtt a menetideje a dugóban ácsorgással.