nyelv-ész blogja

...csak nyelvelek ész nélkül...?

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Utolsó kommentek

  • nyelv-ész: @molnibalage: "Nem az a megoldás, hogy autó, autó, autó." Nem bizon... (2020.01.24. 01:01) Dugóban ülni 2020-ban
  • nyelv-ész: @Eugene Horse: Miért kellene bármit cáfolnom? Leírtam pár dolgot, er... (2020.01.24. 00:49) Dugóban ülni 2020-ban
  • : @nyelv-ész: a legótvarabb érvelési hiba, hogy csinálj jobbat. Érdeme... (2020.01.23. 13:14) Dugóban ülni 2020-ban
  • molnibalage: @szánmonoxid: Látom nem tetszik érteni. A városba áramló autók száma... (2020.01.23. 09:52) Dugóban ülni 2020-ban
  • comblog: @nyelv-ész: Annyira ráéreztél erre, pont most olvastam a Vitézy int... (2020.01.23. 09:39) Dugóban ülni 2020-ban
  • szánmonoxid: @molnibalage: Nem is egyetlen parkoló kell, te agyatlan pöcs, hanem... (2020.01.23. 02:59) Dugóban ülni 2020-ban
  • molnibalage: @nyelv-ész: Dehogy érik be ennyivel. Főleg, ha nő a forgalom. Az a... (2020.01.22. 17:35) Dugóban ülni 2020-ban
  • molnibalage: @Midnight Run: Külföldön sikerül. London, Madrid, Párizs és n+1 nagy... (2020.01.22. 17:24) Dugóban ülni 2020-ban
  • nyelv-ész: @molnibalage: Ne felejtsd, hogy az agglomerációt nem lehet kötöttpál... (2020.01.22. 16:42) Dugóban ülni 2020-ban
  • nyelv-ész: @chrisred: A HÉV MÁV-nak átadása körüli cirkusz egészen más indíttat... (2020.01.22. 16:29) Dugóban ülni 2020-ban
  • Midnight Run: @molnibalage: Nyilván arra gondoltam én is, hogy egy kézben legyen a... (2020.01.22. 16:24) Dugóban ülni 2020-ban
  • molnibalage: @Midnight Run: Már az elején hiba. Önkormányzat...? A politikának SE... (2020.01.22. 16:11) Dugóban ülni 2020-ban
  • molnibalage: @szánmonoxid: Nem tudsz akkora P+R parkolót építeni, ahol a városba ... (2020.01.22. 16:10) Dugóban ülni 2020-ban
  • szánmonoxid: @fovarosi.blog.hu: "Akár lakásonként két autóra is kaphatsz ingyene... (2020.01.22. 16:06) Dugóban ülni 2020-ban
  • molnibalage: @apro_marosan_petergabor: Nem, nem fizeted meg az árát. Ameddig ma a... (2020.01.22. 16:06) Dugóban ülni 2020-ban
  • chrisred: @apro_marosan_petergabor: Az érzés kölcsönös. Csak azért, mert úgy g... (2020.01.22. 15:53) Dugóban ülni 2020-ban
  • Midnight Run: 1) Eleve Budapest és 20-30km-es körzetét egy önkormányzatként kéne k... (2020.01.22. 15:45) Dugóban ülni 2020-ban
  • szánmonoxid: Na igen, pl. a népligeti buszpályudvar melletti, kb. 400x400 méteres... (2020.01.22. 15:41) Dugóban ülni 2020-ban
  • apro_marosan_petergabor: @chrisred: Időnként úgy érzem, dislexiásokkalm van dolgom. Javaslom... (2020.01.22. 15:41) Dugóban ülni 2020-ban
  • molnibalage: @nyelv-ész: Őket is pont úgy meg lehet büntetni, mint bárki mást. Mé... (2020.01.22. 15:34) Dugóban ülni 2020-ban
  • Utolsó 20

Címkék

10.04 (1) 110 (1) 2022 (1) 2024 (1) 2028 (1) 9/11 (1) abev (1) acpi (3) agglomeráció (1) ajka (1) ákos (1) aktiválás (1) amerikai (1) android (2) Android 6 (1) ányk (1) apple (5) aquos (1) áram (1) asus (3) atomenergia (1) atomhulladék (1) ausztrália (1) autó (5) autós üldözés (1) bagó (1) bedobás (1) bkv (1) blackberry (1) borz (1) brasero (1) broadcom (1) budakalász (1) budapest (1) budapest olimpia 2024 (1) budapest olimpia 2028 (1) bullitt (1) canon (1) celeb (1) charger (1) chromecast (1) cinnamon (2) circenses (1) clamav (1) csaba (1) csomagfeladás (1) css (1) d630 (1) daka (1) ddr (1) dell (1) design (1) dimitrov (1) dlna (1) dohány (1) dv (1) dvd (2) egészségügyi (1) egyterű (1) elektromos (1) elf (1) et (1) Facebook (1) fék (1) felmérés (1) fiók (1) firefox (1) firewall (1) fireworks (1) fiúk (1) flv (1) foci (1) franciaország (1) füst (1) G2 (1) G3 (1) gnome (1) golf (1) google drive (1) google integráció (1) greenpeace (1) gufw (1) gui (2) hende (1) hibrid (1) hidrogénautó (1) hőerőmű (1) holocaust (1) hp (2) hplip (2) huawei (1) hulladék (1) idióta (4) ikon (1) install (1) intel (1) ios (1) iOS7 (1) ipad (3) iphone (1) irq (3) java (1) jdownloader (1) józsef (1) kádár népe (1) kde (1) kékhalál (3) kertész (1) kína (1) kínai áru (1) kino (1) király (1) kispál (1) ko (1) kolontár (1) konténerhajó (1) konteo (1) környezetszennyezés (1) környezetvédelem (1) korona (1) korrupt (1) közlekedés (2) lada (1) lex (1) LG (2) libsane (1) lide (1) linux (28) linux mint cinnamon (1) live (1) lts (1) mal (1) marshmallow (1) mcqueen (1) média (1) media (1) micorsoft (1) minidlna (1) mint (4) mkchromecast (1) moonlight (1) motörhead (1) motorhead (1) mount (1) mustang (1) ndk (1) nemo (1) népszava (1) nokia (1) nosztalgia (2) ntfs (1) Nyaralás okostelefonnal (1) olajlobbi (1) olimpia (2) olimpia 2024 (1) ollo (1) öngondoskodó (1) opensuse (4) opni (1) orbán (1) összeesküvés (1) outlook (1) panem (1) papir (1) pazarlás (1) petárda (1) pipelight (1) pirézek (1) posta (1) postás (1) print (1) printszerver (1) qualcomm (1) reform (1) rendszerváltás (4) rohaggyámeg (1) sane (1) scan (1) seggfej (1) sharp (1) silverlight (1) smartphone (1) sony (1) steve jobs (1) sun (1) suse (1) suv (1) suzuki (1) swift (1) symbian (1) szelektív (1) szélsőjobb (1) szén (1) szilveszter (1) szklerózis (1) szurkol (1) tablet (1) tab mix plus (1) táplálkozási tanácsok (1) társadalom (1) téri (1) terminator (1) tervezés (2) timföld (1) tömegközlekedés (1) troll (1) tűzfal (1) tűzijáték (1) tweak (1) ubunti (1) ubuntu (17) ufw (1) újév (1) unity (2) usability (1) vaio (1) választás (1) városi közlekedés (2) veszély (1) viktor (1) villanyautó (3) virtualbox (1) vörösiszap (1) vw (1) w (1) wifi (2) windows (5) windowsmobile (1) Windows Phone (1) WP (1) WP8 (1) xp (1) zenbook (1) zsiguli (1) női és férfi szemmel (1) Címkefelhő

2021 - megint jőnek, szakértenek

2021.01.12. 17:16 :: nyelv-ész

Az Indexről távozó fővárosi írószakkör ott folytatja a hülyeséget, ahol korábban félbehagyta. Valahogy nem látnak ki a városhatáron túlra, és nem veszik figyelembe azt, hogy a főváros körül van egy milliós nagyságrendű agglomeráció, amelynek a közlekedési problémáit nem oldja meg a Duna feletti gyalogos- és kerékpáros híd, nem oldja meg a drótkötélpályás libegő, a motorcsónak, a kishajó, vagy a vízen járás képessége. Sőt, rosszabb a helyzet, mert ki sem kell menni a városból: a külső kerületekben élők sorsa sem sokkal jobb...

Most éppen előástak egy pHd-s csókát, aki ugyan még csak tanulja a környezetvédelmet, de már szakért.

Olyan bölcsességet állít, miszerint a Galvani-híd majd kb. 40 ezer ember életét fogja megkönnyíteni. Hogy ez a szám honnan jött ki, nem tudom, de akkor tessék, én is leírom a magam becslését: szerintem 300 ezer ember életét fogja ez a híd megkönnyíteni. A dél-budai, a dél-pesti régióét, és az agglomerációból ingázókét. Az agglomerációt ugyanis valahogy mindig kihagyják ezekből a számításokból. Gondolom, a 40 ezer az valahogy úgy jöhetett ki, hogy megnézték, mennyi a napi autóforgalom a szomszédos hidakon, és mennyi lenne, ha ez a forgalom nem kétfelé, hanem háromfelé oszlana. Vagy valami hasonlóan tudományos algoritmust alkalmaztak, nem tudom. Mantrázzák azt is, hogy az új hidak új autóforgalmat generálnak.

Figyelmébe ajánlanám a bölcs közlekedési megmondóembereknek, hogy nagyon sokan járunk úgy be az agglomerációból autóval, hogy nem minden nap megyünk át ugyanazon a hídon. Nekem speciel napszaktól függ, mikor merre haladok, és rendszeresen nem ugyanazon a hídon megyek át reggel, mint amelyiken este hazafele. Ugyanis vannak a reggeli órákban járhatatlan útszakaszok, és vannak, amelyek a késő délutáni órákban szeretnek eldugulni. Továbbá nem csak az otthon-munkahely távot járom rendszeresen, hanem igen gyakran kell valamerre ügyet intéznem. Emiatt néha olyan hídon megyek át, amelyiken nem napi rendszerességgel haladok.

Az ominózus cikk gyermeteg logikája azért is beteg, mert egy hídnak nem csak az alapján van létjogosultsága, hogy várhatóan hány autó fog átmenni rajta. A budapesti kapacitásnövelés többek között azért is indokolt, mert hiányzik sok elkerülő út, amelyik a Duna egyik feléről a másikra átjutást lehetővé teszi. Nincs az M0 befejezve, nincs a Hungária és az M0 között egy olyan körgyűrű, ami a külső kerületek közti kapcsolatokat feltárja.

Nem csak a belvárosi lakónegyedekből nem lehet emiatt kiszorítani az autóforgalmat, hanem a jelenlegi rendszer is igencsak zavarérzékeny. Mikor még a Megyeri-híd sem volt kész, akadt olyan hétköznap, mikor az Árpád-hídon egy óra alatt jutottam át, mert a Petőfi-hídon épp egy kamion felborult. Gyakorlatilag órákra beállt a város. Azóta ugyan van már egy Megyeri-híd is, de van vagy másfélszer annyi autó is.

Egy szónak is száz a vége: pont a hidakkal nem kellene Budapesten (sem) spórolni. Lehet vitatkozni, hogy melyik városrész milyen közlekedési eszközökkel mekkora környezetterhelést kap, de a hidak pont nem lehetnek az autóforgalom bevonzása miatt aggódók fegyverei. A hidak a közlekedési infarktusok elleni hatékony eszközök. Mehet rajtuk villamos, busz, lehet rajtuk tömegközlekedési sáv - de kellenek. Persze, lehet mellé drótkötélpálya a Duna fölött, meg hasonló okosságok is, de ezekkel sem az agglomeráció, sem a külső kerületek nincsenek kisegítve.

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása