Nemrég kezdtem reménykedni, hogy végre lesz egységes budapesti és agglomerációs szinten összehangolt közlekedésfejlesztés.
Az egy dolog, hogy egy végtelenül unszimpatikus figura fémjelzi az ötletet, de látható, hogy csak a "Sétáló Budapest" című agymenéssel rokonszenvező belvárosi választópolgár kábítására született az egész. Talán túl sokat nem kell magyaráznom, hogy autóforgalmat csak ott és úgy szabad korlátozni, ahol megvannak az alternatív tömegközlekedési lehetőségek. Ennek azonban jelenleg még akarat szintjén sincs nyoma, csupán ködös elképzelések halmaza látott eddig napvilágot. Egyedüli konkrétum, hogy a szentendrei és ráckevei HÉV vonalakat metrószerű alagútban kötnék össze, és átkeresztelnék M5 névre. Ami önmagában kb. semmit nem javít az agglomeráció helyzetén, kivéve, ha teljes pályafelújítással, nyomvonal módosítással és a járműpark modernizálásával nem jár együtt. Reménykedjünk, hogy így lesz.
Ettől azonban még egy csomó irányból nem nő a tömegközlekedési kapacitás, tehát az agglomerációból beáramló autósok tízezreire lehet továbbra is számítani. Kulturált P+R parkolók építéséről is csak elvek szintjén értekeznek az okosok, tehát Budapest még nem fizetőparkolós övezetei továbbra is számíthatnak a szanaszét parkoló autók tömegére.
A vírushelyzet sem kedvez a tömegközlekedésnek: függetlenül attól, hogy a jelenlegi járvány mikor cseng le, nagyon sokan a minimumra fogják továbbra is korlátozni a tömegközlekedési eszközök használatát. Arra sem lehet számítani, hogy megmarad a távoktatás és az otthoni munkavégzés általános lehetősége (már ahol ez egyáltalán lehetséges), mert a vállalati vezetőknél még mindig él a "gazda szeme hizlalja a jószágot" szemlélet, és az otthoni munkavégzés számukra a totális kontrollvesztést jelenti.
Szóval örömteli, hogy a budapesti városvezetésnek ezt sikerült kiizzadnia magából.
Utolsó kommentek