Hadd ne higgyek ennek a felmérésnek:
http://kutyu.hu/cikk/2017/07/27/nyaralas_okostelefonnal_noi_es_ferfi_szemmel
Munkahelyemen a többnyire IT-s kollégák fele nem tudta azt az egyszerű funkciót megmutatni, hogyan kell a lokációs adatait másokkal megosztania. Alaphelyezet: valakivel találkozni akarok, és várom őt például egy parkolóban. Ha az adott helynek volt fészbúkos oldala, azt persze pillanatok alatt megtalálták, és fészbúkon meg tudták osztani. No de mi van, ha egy nagyjából ismeretlen helyen vagyok, esetleg épp lerobbantam kinn a tajgán a kocsival? Akik ezt a helyzetet tudták kezelni, azok mind férfiak voltak, nő egy sem. Ennek fényében a GPS használat 67%-os elterjedtsége a nők között simán kamu. Nem tudom, hogyan készült a felmérés, hogy valós helyzeteket kellett-e a telefonon kezelni, vagy csak egy egyszerű kérdőívet kitölteni, de ha utóbbi, akkor gyanítom, hogy sokan vagy fogalmatlanul töltötték ki, vagy csak hazudtak.
A szelfis statisztikán is jót röhögtem. 20 megkérdezett férfi kolléga közül 3(!) használta életében egynél többször ezt a funkciót. 12-en bevallották, hogy mikor megvették az első szelfi-képes telót, akkor kipróbálták, sőt, volt aki kíváncsiságból még videochat-elt is egyszer rajta, de nem találták ezt a funkciót annyira érdekesnek, hogy gyakrabban használják. Viszont a 20 megkérdezett női kolléga mindegyike(!) rendszeresen használja az előlapi kamerát, sőt nem csak fotózáshoz, hanem kézi tükör helyett is, a smink napközbeni ellenőrzése végett.
Aztán a turizmushoz használt okostelefonos statisztika is necces: a hölgyek valóban aktívan használják az okostelót vásárlásra, így a szálláshelyek lefoglalása, fizetése is gyakoribb náluk okostelóval, mint a férfiaknál. Viszont egy sima városnézős applikáció a többségükön már kifog: 20-ból 16-an bevallották, hogy próbálkoztak már ilyenekkel, de képtelenek idegen helyen az applikáció segítségével tájékozódni, így inkább csak nekiálltak vaktában kóborolni, és ha láttak valami érdekes helyet, akkor megpróbálták az arra vonatkozó információkat az okostelefonjukkal megtalálni.
Mellékszál a témához: amíg az EU-s roaming tarifák néhány hete fel nem szabadították a kötöttségek alól a turistákat, többnyire az online alkalmazások, leginkább a fészbúk külföldi elérésének korlátozott volta miatt jártak pórul a hölgyek. Az offline navigáció lehetőségét nem tudták értelmezni, nem is tudtak ilyenre képes alkalmazásokról. Úgy tűnik azonban, hogy ahol van fészbúk, ott a hölgyek már nincsenek elveszve :-)
Fotózás: ezen is jót röhögtem... Idézem: "...a széles látószögű lencséről 42 százalékuk nyilatkozta, hogy lényegesnek tartja egy okostelefonban a nyaralása során". Az általam megkérdezett 20 férfi közül 6 tudta megmondani, mi is az a széles látószögű lencse, viszont a nők közül csak 1, aki egyébként hobbifotós, és már akkor a teleobjektívekkel álmodott, amikor még azt sem tudta, mi az az okostelefon. A 42%-ot úgy tudom elképzelni, hogy egy tesztben azt kérik, ikszeljem be, hogy az alábbi felsorolásból mi fontos nekem, és én ikszelek veszettül, akár tudom, mi is az, akár nem.
Fotó megosztása: na ennél látszik a legjobban, mennyire a valóságtól elrugaszkodott ez a teszt. A nyaralási fotók megosztására (fészbúkon, naná, hol máshol) 20-ból 19(!) nő válaszolta, hogy igen, neki az nagyon fontos, legkésőbb este a szállodában néhányat feltesz, hogy a baráti köre, családja lássa, élnek még, és milyen jó nekik. A férfiaknál ez 20-ból 14. Ehhez képest az idézett cikk szerint a fotó megosztás a magyarországi megkérdezettek mindösszesen 29%-a számára fontos. Gondolom, itt vagy sokan nem akartak lebukni, hogy valójában a reggeli kakaós csigát is posztolják a fészbúkon, vagy a "megosztás" fogalma nem feltétlen kapcsolódott össze az agyukban azzal a tevékenységgel, amit mindennap művelnek.
A felmérésnek még egy pontját ekézném, mint szerintem teljesen valószerűtlent: ez pedig az ütés- és porálló telefonra vonatkozó adat. A 20 férfi és 20 nő közül egységesen 18-18-an említették, hogy esett már le többször a telefonjuk, tehát a kevésbé sérülékeny telefon a többség számára örömteli lenne. Bónusz: főleg az ájfónosok nem hajlandóak lemondani az esztétikai elvárásaikról, tehát ők továbbra is csupa üveg és alumínium telefont vennének, de olyat, ami emellett bírja a gyűrődést. Az androidos készülékek tulajdonosai inkább az ár és a fizikai méret tekintetében szeretnének kompromisszummentes készüléket: emiatt nem akarnak péklapát méretű, ám katonai szabványú strapatelefont venni.
Utolsó kommentek