nyelv-ész blogja

...csak nyelvelek ész nélkül...?

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Utolsó kommentek

  • nyelv-ész: @molnibalage: "Nem az a megoldás, hogy autó, autó, autó." Nem bizon... (2020.01.24. 01:01) Dugóban ülni 2020-ban
  • nyelv-ész: @Eugene Horse: Miért kellene bármit cáfolnom? Leírtam pár dolgot, er... (2020.01.24. 00:49) Dugóban ülni 2020-ban
  • : @nyelv-ész: a legótvarabb érvelési hiba, hogy csinálj jobbat. Érdeme... (2020.01.23. 13:14) Dugóban ülni 2020-ban
  • molnibalage: @szánmonoxid: Látom nem tetszik érteni. A városba áramló autók száma... (2020.01.23. 09:52) Dugóban ülni 2020-ban
  • comblog: @nyelv-ész: Annyira ráéreztél erre, pont most olvastam a Vitézy int... (2020.01.23. 09:39) Dugóban ülni 2020-ban
  • szánmonoxid: @molnibalage: Nem is egyetlen parkoló kell, te agyatlan pöcs, hanem... (2020.01.23. 02:59) Dugóban ülni 2020-ban
  • molnibalage: @nyelv-ész: Dehogy érik be ennyivel. Főleg, ha nő a forgalom. Az a... (2020.01.22. 17:35) Dugóban ülni 2020-ban
  • molnibalage: @Midnight Run: Külföldön sikerül. London, Madrid, Párizs és n+1 nagy... (2020.01.22. 17:24) Dugóban ülni 2020-ban
  • nyelv-ész: @molnibalage: Ne felejtsd, hogy az agglomerációt nem lehet kötöttpál... (2020.01.22. 16:42) Dugóban ülni 2020-ban
  • nyelv-ész: @chrisred: A HÉV MÁV-nak átadása körüli cirkusz egészen más indíttat... (2020.01.22. 16:29) Dugóban ülni 2020-ban
  • Midnight Run: @molnibalage: Nyilván arra gondoltam én is, hogy egy kézben legyen a... (2020.01.22. 16:24) Dugóban ülni 2020-ban
  • molnibalage: @Midnight Run: Már az elején hiba. Önkormányzat...? A politikának SE... (2020.01.22. 16:11) Dugóban ülni 2020-ban
  • molnibalage: @szánmonoxid: Nem tudsz akkora P+R parkolót építeni, ahol a városba ... (2020.01.22. 16:10) Dugóban ülni 2020-ban
  • szánmonoxid: @fovarosi.blog.hu: "Akár lakásonként két autóra is kaphatsz ingyene... (2020.01.22. 16:06) Dugóban ülni 2020-ban
  • molnibalage: @apro_marosan_petergabor: Nem, nem fizeted meg az árát. Ameddig ma a... (2020.01.22. 16:06) Dugóban ülni 2020-ban
  • chrisred: @apro_marosan_petergabor: Az érzés kölcsönös. Csak azért, mert úgy g... (2020.01.22. 15:53) Dugóban ülni 2020-ban
  • Midnight Run: 1) Eleve Budapest és 20-30km-es körzetét egy önkormányzatként kéne k... (2020.01.22. 15:45) Dugóban ülni 2020-ban
  • szánmonoxid: Na igen, pl. a népligeti buszpályudvar melletti, kb. 400x400 méteres... (2020.01.22. 15:41) Dugóban ülni 2020-ban
  • apro_marosan_petergabor: @chrisred: Időnként úgy érzem, dislexiásokkalm van dolgom. Javaslom... (2020.01.22. 15:41) Dugóban ülni 2020-ban
  • molnibalage: @nyelv-ész: Őket is pont úgy meg lehet büntetni, mint bárki mást. Mé... (2020.01.22. 15:34) Dugóban ülni 2020-ban
  • Utolsó 20

Címkék

10.04 (1) 110 (1) 2022 (1) 2024 (1) 2028 (1) 9/11 (1) abev (1) acpi (3) agglomeráció (1) ajka (1) ákos (1) aktiválás (1) amerikai (1) android (2) Android 6 (1) ányk (1) apple (5) aquos (1) áram (1) asus (3) atomenergia (1) atomhulladék (1) ausztrália (1) autó (5) autós üldözés (1) bagó (1) bedobás (1) bkv (1) blackberry (1) borz (1) brasero (1) broadcom (1) budakalász (1) budapest (1) budapest olimpia 2024 (1) budapest olimpia 2028 (1) bullitt (1) canon (1) celeb (1) charger (1) chromecast (1) cinnamon (2) circenses (1) clamav (1) csaba (1) csomagfeladás (1) css (1) d630 (1) daka (1) ddr (1) dell (1) design (1) dimitrov (1) dlna (1) dohány (1) dv (1) dvd (2) egészségügyi (1) egyterű (1) elektromos (1) elf (1) et (1) Facebook (1) fék (1) felmérés (1) fiók (1) firefox (1) firewall (1) fireworks (1) fiúk (1) flv (1) foci (1) franciaország (1) füst (1) G2 (1) G3 (1) gnome (1) golf (1) google drive (1) google integráció (1) greenpeace (1) gufw (1) gui (2) hende (1) hibrid (1) hidrogénautó (1) hőerőmű (1) holocaust (1) hp (2) hplip (2) huawei (1) hulladék (1) idióta (4) ikon (1) install (1) intel (1) ios (1) iOS7 (1) ipad (3) iphone (1) irq (3) java (1) jdownloader (1) józsef (1) kádár népe (1) kde (1) kékhalál (3) kertész (1) kína (1) kínai áru (1) kino (1) király (1) kispál (1) ko (1) kolontár (1) konténerhajó (1) konteo (1) környezetszennyezés (1) környezetvédelem (1) korona (1) korrupt (1) közlekedés (2) lada (1) lex (1) LG (2) libsane (1) lide (1) linux (28) linux mint cinnamon (1) live (1) lts (1) mal (1) marshmallow (1) mcqueen (1) media (1) média (1) micorsoft (1) minidlna (1) mint (4) mkchromecast (1) moonlight (1) motörhead (1) motorhead (1) mount (1) mustang (1) ndk (1) nemo (1) népszava (1) nokia (1) nosztalgia (2) ntfs (1) Nyaralás okostelefonnal (1) olajlobbi (1) olimpia (2) olimpia 2024 (1) ollo (1) öngondoskodó (1) opensuse (4) opni (1) orbán (1) összeesküvés (1) outlook (1) panem (1) papir (1) pazarlás (1) petárda (1) pipelight (1) pirézek (1) posta (1) postás (1) print (1) printszerver (1) qualcomm (1) reform (1) rendszerváltás (4) rohaggyámeg (1) sane (1) scan (1) seggfej (1) sharp (1) silverlight (1) smartphone (1) sony (1) steve jobs (1) sun (1) suse (1) suv (1) suzuki (1) swift (1) symbian (1) szelektív (1) szélsőjobb (1) szén (1) szilveszter (1) szklerózis (1) szurkol (1) tablet (1) tab mix plus (1) táplálkozási tanácsok (1) társadalom (1) téri (1) terminator (1) tervezés (2) timföld (1) tömegközlekedés (1) troll (1) tűzfal (1) tűzijáték (1) tweak (1) ubunti (1) ubuntu (17) ufw (1) újév (1) unity (2) usability (1) vaio (1) választás (1) városi közlekedés (2) veszély (1) viktor (1) villanyautó (3) virtualbox (1) vörösiszap (1) vw (1) w (1) wifi (2) windows (5) windowsmobile (1) Windows Phone (1) WP (1) WP8 (1) xp (1) zenbook (1) zsiguli (1) női és férfi szemmel (1) Címkefelhő

SUV kontra egyterű

2017.01.21. 11:08 :: nyelv-ész

Évek óta tart a béna, terepjárónak látszó járművek utcai térhódítása. A szegmens tele van olyan rémségekkel, mint pl. az Opel Mokka, amelynek a belseje kb. akkora, mint a Corsáé, a járdaszegélyen ugyanúgy le lehet verni az alját, de cserébe legalább jóval magasabb és nehezebb az autó, tehát a légellenállása és a fogyasztása is rosszabb.

Nyígnak is emiatt az autós újságírók, de úgy tűnik, nem látják a valódi okokat.

Pedig egyszerű. Bementem a minap a sarki Ford kereskedésbe, hogy körülnézzek. Oda is pattant a jólöltözött salesman, és érdeklődött, miféle járgányra fáj a fogam. Felvázoltam neki, hogy olyan autót szeretnék, amelyben 4 felnőtt a kétheti nyaraláshoz szükséges cuccal kényelmesen utazhat többszáz kilométert úgy, hogy nem meggebedve száll ki belőle, hanem kipihenten. Az se baj, ha az autóba nem kell belekuporodni, mert az utasok főleg idős emberek, akiknek egy sportosan mély ülés már inkább kínszenvedés. Nem trendi vagy menő autóra vágyom, hanem kényelmes, gazdaságos, tágas autóra.

Elsőként az új Edge SUV-ot kezdte ajánlani, de mondtam neki, hogy nincs szükségem ilyen drabális tankra. Talán a piacvezető S-Max és Galaxy páros valamelyike inkább megfelelne az igényeimnek. Meg is néztük mindkettőt, és ekkor jött a döbbenet: a második sor ülései olyan kicsik és kényelmetlenek, hogy legfeljebb gyerekmérettel tekinthetőek teljes értékű ülésnek. Cserébe persze fel-le hajtogathatóak, akár gombnyomásra is. Oké, van még a harmadik sorban is két alibi-ülés, de az tényleg csak a 10 év alatti korosztálynak szól. Zárójelben megjegyzem, a gyerekemet nem ültetném a hátsó gyűrődő zónába, de hát nem mindenkit izgat ennyire a biztonság. Az értékesítő kifejtette, hogy ilyen autót tőlünk nyugatra csak kisgyerekesek vesznek, ahol még többnyire gyerekülésben ülnek a második sor utasai, és bele kell férnie a kocsiba a sok biszbasznak, játékoknak, miegymásnak is, amit az ilyen családok magukkal hurconak. Aztán ahogy a gyerekek felnőnek, úgyis mindenki vesz saját autót, és már nincs szükség az egyterűre.

Végül mégis megnéztem, mit tud az Edge, sőt, mentünk is egy kört vele. Ekkor ért a meglepetés: az általam elvárt feltételeket csak ez a típus tudta maradéktalanul hozni. Csak a SUV-okban van legalább négy olyan ülés, amelyekben felnőtt, 180 centi magasságú, normál testalkatú emberek kényelmesen érzik magukat az út első fél órája után is.

Második körben a VW választékát néztem: ott az egyterűek ülései valamivel kényelmesebbek, ám ezek is messze vannak az igazán kényelmes autóktól. A kisebb és nagyobb SUV-ok hátsó ülései valamivel jobbak, de az ülőlapjuk mindegyikben túl alacsony, és emiatt itt is fárasztó a hosszabb utazás. Az új T6 kisbuszt is megnéztem, és sajnos abban sem a legjobb a helyzet. Bár ebben akár 8 önálló ülés is lehet, de az ülések itt sem a legkényelmesebbek. Tény, hogy a helykínálat itt a legjobb, és ha 4-nél több embert kell szállítani, akkor a márkán belül ez a legjobb választás, de ezzel az erővel (és pénzzel) más márkák kisbuszai kényelmesebb megoldásokat kínálnak. Csak épp az eredetileg áruszállításra kitalált kisbuszoknál a rugózás és a zajkomfort marad el attól a szinttől, amit egy személyautótól vár az ember.

Ha tehát a vásárló nem nyugat-európai kisgyermekes családfő, akkor az autógyártók szerint nyilván egy kapuzárási pánikrohamában terepjáróra vágyó figura. Vagy esetleg káeurópai kisvállalkozó, aki furgonnal melózik hétköznap, hétvégén meg beülteti a purdékat, oszt' irány a kalandpark.

 

Szólj hozzá!

Címkék: autó suv egyterű

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása