Akkora nálunk a jólét, hogy nemrég a 23 éves és a 19 éves autóinkat lecseréltük egy 15 és egy 13 évesre. Megszaladt, no. Persze ne gondoljon senki youngtimer Ferrarira.
Eddig valahány autóm volt, mind 4 ajtós, "sedan" kivitelű, vagy ha jobban tetszik: lépcsőshátú. Még a Swift is, pedig abból többnyire ötajtósakat látni. Ez a kivitel messze praktikusabbnak tűnik számomra, mint az 5 ajtósok. Ugyanis jellemzően nem hurcolok szekrény méretű tárgyakat, a kis csomagok, táskák, szatyrok pedig egy jó nagy 4 ajtósban tökéletesen elférnek. Ráadásul a csomagtér zárt, nem melegedik fel annyira nyáron, mint az utastérrel egy légterű 5 ajtósoké.
Most azonban a két "új" verda közül az egyik egy 5 ajtós kompakt. Szerencsére ez csak amolyan második autó a családban, így ritkán használom, de amikor pakolni kell, többnyire csak a hátrányát tapasztalom. Először is a nyitás. Mivel az egész hátulja felnyílik, nagyobb hely kell az autó mögött is, és főleg felette. A garázsban emiatt esélytelen a pakolása, a 220-as belmagasság kevés neki. Párszor le is vertem a festéket az óvatlan nyitogatással, de már megtanultam, hogy előbb kiállunk a garázsból, és csak azután nyitogatjuk. A magasra nyíló fedelet becsukni sem épp kellemes; mondjuk úgy, hogy fel kell nőni a feladathoz.
Aztán nyáron a hőség. Az a csetvesz kis kalaptartó nem sokat szigetel, a csomagok ugyanúgy felhevülnek, mint az utastér. Ez nyáron egy hétvégi nagybevásárlásnál elég nagy gond, amikor tele van élelmiszerrel a csomagtartó. Jól meg kell tervezni ilyenkor, mikor mit vesz az ember, mert nincs idő 1-2 órát bóklászni a piacon, miközben a parkoló kocsiban izzik a mirelit csirke.
Balesetvédelem: persze a mai modern autók már tele vannak légzsákokal, meg hasonló csiribiri varázslásokkal, de azért egy 5 ajtósnak csak rövidebb a gyűrődő zónája, amikor hátulról megtolja az épp elszenderedő török kamionos. Nem ülnék a hátsó ülésen, az biztos.
Szóval az európai nagy 5 ajtós mánia engem továbbra is hidegen hagy, Mindenki úgy tekint ezekre az autókra, mint született fuvaros, aki egész nap hűtőszekrényeket furikáz, vagy minden hétvégén lapraszerelt bútort vesz az IKEÁ-ban.
Nekem sosem volt bőröndnél nagyobb cuccom, amit vinni akartam. Ami annál nagyobb, azt vigye fuvaros a terherautóján. Nekem megéri szökőévente kifizetni a fuvart, így legalább nem bénázom a cipeléssel, és nem verem le mindenhonnan a festéket. Csinálja, akinek ez a szakmája, és rutinos, felkészült.
Utolsó kommentek