Van a Google Keep nevű cucc, ami leginkább egy digitális jegyzettömb, bár vajmi csekély tudással bír. Egy Evernote kaliberű alkalmazáshoz képest a fasorban sincs, viszont pofonegyszerű a használata, nem kell előtanulmányokat folytatni a használatához. Amíg csak az ember pár mondatos firkálmányait kell tárolnia, remekül működik.
No de mi van akkor, ha a dolgozó szeretne írni egy hosszabb listát a bevásárláshoz, és azt is szeretné, ha hazafele a telefonján megjelenne egy figyelmeztető, hogy a feledékeny debil hátha így nem hazaérkezése után egy fél órával kezd majd anyázni, hogy basszus, megint mit nem vett meg. Erre vannak remek bevásárló appok, amik közül néhány bizonyára van ennyire okos, de cserébe mindenféle okossággal, reklámmal, mifenével boldogítják a szerencsétlent, ráadásul a listát a telefon képernyőjét nyomogatva kel valehogy bevinni, vagy esetleg PC-n írt textfájl szövegét vágólapról másolni. A kényelmes szövegbevitel plusz a figyelmeztető beállítása tényleg csak az Evernote felségterülete volna?
Mégis csak jobb volna abban a szögegyszerű Keep-ben listát írni, mert azt bárhonnan, bármilyen laptopról, PC-ről is megteheti az ember a böngészőn keresztül, és nem kell a tapicskoló képernyőt egy fél órán át masszírozni. Persze még jobb volna, ha a telefonon amúgy is mindig futó riasztás-bajnok COL Reminder-t használhatná az ember, annak viszont nincs semmilyen webes vagy PC-s felülete, ahol ilyet lehetne tenni.
Mi a megoldás? A lista elkészült Keep-ben, majd a mobilos változatában egy bökés a "Megosztás" ikonra, és láss csodát! A megosztási listában ott a COL Reminder, aminek egyetlen bökéssel átadható a bevásárlólista, majd a COL-ban beállítható a riasztás. És kész.
Halleluja! Zúgjatok harangok! Ezt is megértük...
U.i.: Félreértés ne essék, semmi bajom az Evernote és hasonló programok használatával, de az megint egy újabb telepített app, egy újabb account a szinkronizáló szolgáltatáshoz, egy újabb akkumulátor- és erőforrászabáló cucc. Szeretném a telefonom tudását a lehető legkevesebb app telepítésével és használatával kihasználni, ahol csak lehet.
Asszem 2013.09.16. 06:54:06
Én sokat használom, pont tök egyszerű.
Bevásárló listához pedig Trello, családdal megosztva, mindenki folyamatosan hozzáírhat :-)
nyelv-ész 2013.10.19. 21:11:16
Valóban szépen van a dátum és idő beállító panel megcsinálva, de azért egy tockost kiosztanék a design tervezőjének, amiért ilyen összevissza vannak a funkciók megoldva. Ha hosszan rányomok egy jegyzetre, akkor feljön egy eszköztár, amiben van néhány fontos funkció, de a törlés például pont nincs ott. Ahhoz külön a menüt kell nyomorgatni.
Trello-t meg ilyesmiket még véletlenül sem fogok használni. Egyrészt a lehető minimumra szorítom az alkalmazások számát a telómon, másrészt nem örülnék annak, ha bárki hozzáírogatna a listámhoz.