nyelv-ész blogja

...csak nyelvelek ész nélkül...?

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Utolsó kommentek

  • nyelv-ész: @molnibalage: "Nem az a megoldás, hogy autó, autó, autó." Nem bizon... (2020.01.24. 01:01) Dugóban ülni 2020-ban
  • nyelv-ész: @Eugene Horse: Miért kellene bármit cáfolnom? Leírtam pár dolgot, er... (2020.01.24. 00:49) Dugóban ülni 2020-ban
  • : @nyelv-ész: a legótvarabb érvelési hiba, hogy csinálj jobbat. Érdeme... (2020.01.23. 13:14) Dugóban ülni 2020-ban
  • molnibalage: @szánmonoxid: Látom nem tetszik érteni. A városba áramló autók száma... (2020.01.23. 09:52) Dugóban ülni 2020-ban
  • comblog: @nyelv-ész: Annyira ráéreztél erre, pont most olvastam a Vitézy int... (2020.01.23. 09:39) Dugóban ülni 2020-ban
  • szánmonoxid: @molnibalage: Nem is egyetlen parkoló kell, te agyatlan pöcs, hanem... (2020.01.23. 02:59) Dugóban ülni 2020-ban
  • molnibalage: @nyelv-ész: Dehogy érik be ennyivel. Főleg, ha nő a forgalom. Az a... (2020.01.22. 17:35) Dugóban ülni 2020-ban
  • molnibalage: @Midnight Run: Külföldön sikerül. London, Madrid, Párizs és n+1 nagy... (2020.01.22. 17:24) Dugóban ülni 2020-ban
  • nyelv-ész: @molnibalage: Ne felejtsd, hogy az agglomerációt nem lehet kötöttpál... (2020.01.22. 16:42) Dugóban ülni 2020-ban
  • nyelv-ész: @chrisred: A HÉV MÁV-nak átadása körüli cirkusz egészen más indíttat... (2020.01.22. 16:29) Dugóban ülni 2020-ban
  • Midnight Run: @molnibalage: Nyilván arra gondoltam én is, hogy egy kézben legyen a... (2020.01.22. 16:24) Dugóban ülni 2020-ban
  • molnibalage: @Midnight Run: Már az elején hiba. Önkormányzat...? A politikának SE... (2020.01.22. 16:11) Dugóban ülni 2020-ban
  • molnibalage: @szánmonoxid: Nem tudsz akkora P+R parkolót építeni, ahol a városba ... (2020.01.22. 16:10) Dugóban ülni 2020-ban
  • szánmonoxid: @fovarosi.blog.hu: "Akár lakásonként két autóra is kaphatsz ingyene... (2020.01.22. 16:06) Dugóban ülni 2020-ban
  • molnibalage: @apro_marosan_petergabor: Nem, nem fizeted meg az árát. Ameddig ma a... (2020.01.22. 16:06) Dugóban ülni 2020-ban
  • chrisred: @apro_marosan_petergabor: Az érzés kölcsönös. Csak azért, mert úgy g... (2020.01.22. 15:53) Dugóban ülni 2020-ban
  • Midnight Run: 1) Eleve Budapest és 20-30km-es körzetét egy önkormányzatként kéne k... (2020.01.22. 15:45) Dugóban ülni 2020-ban
  • szánmonoxid: Na igen, pl. a népligeti buszpályudvar melletti, kb. 400x400 méteres... (2020.01.22. 15:41) Dugóban ülni 2020-ban
  • apro_marosan_petergabor: @chrisred: Időnként úgy érzem, dislexiásokkalm van dolgom. Javaslom... (2020.01.22. 15:41) Dugóban ülni 2020-ban
  • molnibalage: @nyelv-ész: Őket is pont úgy meg lehet büntetni, mint bárki mást. Mé... (2020.01.22. 15:34) Dugóban ülni 2020-ban
  • Utolsó 20

Címkék

10.04 (1) 110 (1) 2022 (1) 2024 (1) 2028 (1) 9/11 (1) abev (1) acpi (3) agglomeráció (1) ajka (1) ákos (1) aktiválás (1) amerikai (1) android (2) Android 6 (1) ányk (1) apple (5) aquos (1) áram (1) asus (3) atomenergia (1) atomhulladék (1) ausztrália (1) autó (5) autós üldözés (1) bagó (1) bedobás (1) bkv (1) blackberry (1) borz (1) brasero (1) broadcom (1) budakalász (1) budapest (1) budapest olimpia 2024 (1) budapest olimpia 2028 (1) bullitt (1) canon (1) celeb (1) charger (1) chromecast (1) cinnamon (2) circenses (1) clamav (1) csaba (1) csomagfeladás (1) css (1) d630 (1) daka (1) ddr (1) dell (1) design (1) dimitrov (1) dlna (1) dohány (1) dv (1) dvd (2) egészségügyi (1) egyterű (1) elektromos (1) elf (1) et (1) Facebook (1) fék (1) felmérés (1) fiók (1) firefox (1) firewall (1) fireworks (1) fiúk (1) flv (1) foci (1) franciaország (1) füst (1) G2 (1) G3 (1) gnome (1) golf (1) google drive (1) google integráció (1) greenpeace (1) gufw (1) gui (2) hende (1) hibrid (1) hidrogénautó (1) hőerőmű (1) holocaust (1) hp (2) hplip (2) huawei (1) hulladék (1) idióta (4) ikon (1) install (1) intel (1) ios (1) iOS7 (1) ipad (3) iphone (1) irq (3) java (1) jdownloader (1) józsef (1) kádár népe (1) kde (1) kékhalál (3) kertész (1) kína (1) kínai áru (1) kino (1) király (1) kispál (1) ko (1) kolontár (1) konténerhajó (1) konteo (1) környezetszennyezés (1) környezetvédelem (1) korona (1) korrupt (1) közlekedés (2) lada (1) lex (1) LG (2) libsane (1) lide (1) linux (28) linux mint cinnamon (1) live (1) lts (1) mal (1) marshmallow (1) mcqueen (1) média (1) media (1) micorsoft (1) minidlna (1) mint (4) mkchromecast (1) moonlight (1) motorhead (1) motörhead (1) mount (1) mustang (1) ndk (1) nemo (1) népszava (1) nokia (1) nosztalgia (2) ntfs (1) Nyaralás okostelefonnal (1) olajlobbi (1) olimpia (2) olimpia 2024 (1) ollo (1) öngondoskodó (1) opensuse (4) opni (1) orbán (1) összeesküvés (1) outlook (1) panem (1) papir (1) pazarlás (1) petárda (1) pipelight (1) pirézek (1) posta (1) postás (1) print (1) printszerver (1) qualcomm (1) reform (1) rendszerváltás (4) rohaggyámeg (1) sane (1) scan (1) seggfej (1) sharp (1) silverlight (1) smartphone (1) sony (1) steve jobs (1) sun (1) suse (1) suv (1) suzuki (1) swift (1) symbian (1) szelektív (1) szélsőjobb (1) szén (1) szilveszter (1) szklerózis (1) szurkol (1) tablet (1) tab mix plus (1) táplálkozási tanácsok (1) társadalom (1) téri (1) terminator (1) tervezés (2) timföld (1) tömegközlekedés (1) troll (1) tűzfal (1) tűzijáték (1) tweak (1) ubunti (1) ubuntu (17) ufw (1) újév (1) unity (2) usability (1) vaio (1) választás (1) városi közlekedés (2) veszély (1) viktor (1) villanyautó (3) virtualbox (1) vörösiszap (1) vw (1) w (1) wifi (2) windows (5) windowsmobile (1) Windows Phone (1) WP (1) WP8 (1) xp (1) zenbook (1) zsiguli (1) női és férfi szemmel (1) Címkefelhő

Metrót épít a PR-es

2008.11.23. 16:54 :: nyelv-ész

Itt van ugye ez a kis hírecske. Hogyasszongya, köll a több pénz PR-re, mert hogy a brüsszeli fafejeket nincs, ki kellően tájékoztassa, mi is folyik itt nálunk azon a címen, hogy épül a négyesmetró. Meg hát a lakosságot is köll tájékoztatni ugye, mert egy csomóan már eddig is abban a hiszemben voltak, hogy az a fránya metró már megépült, sőt utazni is lehet rajta.

Az egészben az a szép, hogy elméletileg el lehet akármennyit költeni PR-tevékenység címén az EU meggyőzésére, gyakorlatilag viszont támogatást nem fogunk kapni. A fő ok, hogy az egész metrósdi egy elcseszett terv alapján zajlik. Két olyan végpont közé épül és olyan nyomvonallal, ami semmilyen módon nem indokol metróépítést, pláne nem ilyen költséggel.

Az EU ma csak átjárható közlekedési rendszereket támogat, szigetüzemeket nem. Azok közül is csak olyanokat, amelyek bizonyíthatóan javítják az adott település vagy régió közlekedési színvonalát. Hogy ez magyarul is értető legyen: ha a metró egyik vége Budaörsön vagy Törökbálinton lenne, a másik vége pedig az észak-pesti agglomerációban, akkor már esélyesebb lenne a támogatásra. Ha ráadásul műszakilag rugalmasabb módon, a már meglévő vasúti infrastruktúra bevonásával történne mindez, akkor pedig biztosra vehető lenne a támogatás.

Miért?

Budapest közlekedési nehézségeit nem az okozza, hogy nem lehet metróval eljutni Kelenföldról a Keletibe, hanem az, hogy az agglomeráció tömegközlekedése kritikán aluli, emiatt az ingázók autói elárasztják a várost. Ráadásul a meglévő tömegközlekedési vonalak is úgy lettek kialakítva, hogy azok számos helyen átszállásra, várakozásra, aluljárózásra kényszerítik a tömegközlekedőt.

Persze erre jöhet a sablonválasz, hogy a P+R parkolók majd jól megoldják a problémát, de aki mondjuk Budaörsről fél órát araszol a dugóban a metróig, az többnyire nem fogja letenni az autót, és nem fog metróra szállni. Legalábbis az eddigi tapasztalatok alapján a 70%-a nem teszi.

Emellett ne sikkadjon el az a tény sem, hogy P+R parkolók tekintetében baromi rosszul áll a főváros.

Hol van akkor a bölcsek köve? Mi a megoldás?

Több irányba is mozdulni kellene, és nyugodtan át lehetne venni hasonló méretű városok ötleteit erre a problémára.

Az egyik ilyen az elővárosi vasúthálózat bekapcsolása a fővárosi rendszerbe. Számtalan meglévő vasútvonal némi fejlesztés után alkalmas lenne arra, hogy az agglomerációból behozza az utast, aki tiszta és kulturált járművek, állomások, valamint egy egységes tarifarendszer esetén nem úgy tekintene a MÁV vonalaira, mint valami kőkorszakból ittmaradt őslényre.

A meglévő felszíni tömegközlekedést is el kell juttatni arra a szintre, hogy reális alternatívája lehessen az autózásnak. A jelenleg igencsak szétszabdalt, és sok helyen lepusztult villamoshálózat fejlesztése és karbantartása a metróénál jelentősen kisebb költséggel, ugyanakkor zárt pálya és előnyt élvező forgalomszervezés esetén hasonló hatékonysággal tudná megoldani ezt a feladatot.

Ismét egy példa: a Bosnyák térről 1972 végéig, az Erzsébet-hídi villamosvágányok megszüntetéséig átszállás nélkül el lehetett jutni Észak- és Dél-Budára. A villamos megszüntetése után nem sokkal az autóforgalom annyira megnőtt, hogy a 7-es busznak muszáj volt végig buszsávot kialakítani, hogy ne ácsorogjon a dugóban óraszám. Tehát hamar kiderült, hogy az az  elképzelés hibás volt, hogy a villamost a frissen átadott metró, valamint a nagyobb áteresztőképességű híd könnyedén kiváltja.

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása