Az utóbbi egy évben a progresszió jellemezte a hazai Garmin képviseletet. Idejekorán felismerték, hogy a hazai piacon az ütős árak nélkül egy mégoly patinás márkanévvel is lehúzhatják magukat, mint amilyen az övék, hiszen a magyar vásárlók többsége bármilyen übergagyit hajlandó megvenni, ha az olcsóbb a többinél. Egyik bölcs döntésük volt anno a Top-Map által készített, és a méltán híres i-Go szoftverben már ismert, rendkívül részletes térképanyag megvásárlása, hiszen a legkiválóbb navi is csak annyit ér, amennyire pontos a térképe. A felhasználók inkább hajlamosak megbocsátani a kevésbé látványos kezelőfelületet, pláne a testreszabhatóság hiányát, de ha Bivalyböhönye-Alsón a kacsaúsztató mellett nincs ott a térképen a vegyesbolt, akkor bizony megkeseredik a dolgozó szája íze. Következő remek húzás a PNA-hullám meglovagolása volt. Sok felhasználó nem vesz PDA-t, mert nem akarja megtanulni a használatát, viszont egy egyszerűen használható navi céleszközre informatikai analfabéták is hajlandóak áldozni. Idén augusztusban erősen marketingszagú akció keretében propagálták a legújabb hazai térképállomány TMC-képes frissítését, mely szolgáltatás ugyan még korántsem kiforrott, de a nálunk szerencsésebb helyzetű országokban már évek óta működik, és többnyire a felhasználók megelégedésére szolgál. A marketingesek fénylő arccal jelentették a médiában, hogy a hazai piacon elsőként sikerült piacra dobniuk a szolgáltatást használni képes készüléket. A napokban viszont elbizonytalanodtam a Garmin felsőbbrendűségét illetően. Néhény nappal az új emnull-szakasz átadása után felhívtam az ügyfélszolgálatot, hogy vajh mikor jelennek meg az új útszakaszok a térképen - és bizony nem kaptam értékelhető választ. Az ügyfélszolga valamit mormogott a bajsza alatt a térképészek heroikus munkájáról, amivel felmérik az utakat, majd végül azzal vágta el a beszélgetés fonalát, hogy bizonnyal a közeli jövőben számíthatunk rá. Természetesen nem félek attól, hogy eltévedek a GPS nélkül a körgyűrűn, de azért mennyivel kényelmesebb egy Debrecen-Pécs útvonalat úgy tervezni, hogy alternatívaként már az új szakaszt is figyelembe veszi a program. Ráadásul a körgyűrű építése finoman szólva nem egy ripsz-ropsz munka volt, tehát nagyjából egy évvel az átadás előtt már tudni lehetett a végleges nyomvonalat, így a térképészeti munkát is el lehetett volna az átadásra végezni. Persze nincsenek illúzióim a hazai térinformatikai cégek kapcsán, így tisztában vagyok azzal is, hogy a térképészek heroikus munkája tulajdonképp az új szakaszok autóval bejárását, GPS-tracklogok mentését és feldolgozását, valamint szükség esetén légifelvételek elemzését jelenti, megspékelve némi számítógép előtt görnyedéssel. Magyarán csak a már átadott útvonalon fognak végigmenni, a nyomvonaltervezés és útépítés fázisában még nyugodtan sörözgetnek a tévé előtt.
Garmin
2008.09.25. 21:16 :: nyelv-ész
Szólj hozzá!
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nincsenek hozzászólások.
Utolsó kommentek