Nem éppen kedvenc sajtóorgánumom az idézett hetilap, de a cikk kedvéért most kivételt teszek.
Sokszor és sokan közzétették szakmai vagy laikus érveiket a most épülő metróutánzat ellen, de úgy tűnik, mindez falrahányt borsó. Sokszor csak százmilliókon vagy néhány milliárdon megy a huzavona a közösségi közlekedés fejlesztését vagy éppen lerohasztását illetően, miközben az adófizetők pénzéből már közel százmilliárd belefolyt a demszkigrádi vakondjáratba. Ne legyenek illúzióink, az EU még egy garast sem adott az építésre, és valószínűleg nem is fog. Demszky sikeresen megzsarolta a kormányzatot a költségek érdekében, és a választásokig hátralévő időben igyekszik olyan helyzetbe hozni kisded művét, hogy az ellenzék esetleges hatalomra jutása után már olcsóbb legyen befejezni, mint leállítani és betemetni.
Mindennek az ad különös apropót, hogy a verebek azt csiripelik, az egyik Szeged környéki szárnyvonalon két vasúti megálló megszüntetésével kívánnák felgyorsítani a vonat menetidejét.
Az, hogy a menetidő nem a sok megálló miatt annyi, amennyi, hanem azért, mert a nyílt pályán olykor 20-szal döcög a szerelvény, mert a pálya és a töltés állapota katasztrofális, az a bürokratákat nem érdekli. A megszüntetendő települések lakói meg járjanak autóval.
Hogy a négyesmetró költségéből hány lélegeztetőgépre futná, nem tudom. Azt viszont, hogy a budapesti tömegközlekedést az agglomerációval együtt(!) helyzetbe lehetne hozni, egész biztosan tudom. Futná még hidakra is, sőt a vasút fejlesztésére is jutna. Ráadásul EU támogatásból.
Utolsó kommentek