nyelv-ész blogja

...csak nyelvelek ész nélkül...?

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Utolsó kommentek

  • nyelv-ész: @molnibalage: "Nem az a megoldás, hogy autó, autó, autó." Nem bizon... (2020.01.24. 01:01) Dugóban ülni 2020-ban
  • nyelv-ész: @Eugene Horse: Miért kellene bármit cáfolnom? Leírtam pár dolgot, er... (2020.01.24. 00:49) Dugóban ülni 2020-ban
  • : @nyelv-ész: a legótvarabb érvelési hiba, hogy csinálj jobbat. Érdeme... (2020.01.23. 13:14) Dugóban ülni 2020-ban
  • molnibalage: @szánmonoxid: Látom nem tetszik érteni. A városba áramló autók száma... (2020.01.23. 09:52) Dugóban ülni 2020-ban
  • comblog: @nyelv-ész: Annyira ráéreztél erre, pont most olvastam a Vitézy int... (2020.01.23. 09:39) Dugóban ülni 2020-ban
  • szánmonoxid: @molnibalage: Nem is egyetlen parkoló kell, te agyatlan pöcs, hanem... (2020.01.23. 02:59) Dugóban ülni 2020-ban
  • molnibalage: @nyelv-ész: Dehogy érik be ennyivel. Főleg, ha nő a forgalom. Az a... (2020.01.22. 17:35) Dugóban ülni 2020-ban
  • molnibalage: @Midnight Run: Külföldön sikerül. London, Madrid, Párizs és n+1 nagy... (2020.01.22. 17:24) Dugóban ülni 2020-ban
  • nyelv-ész: @molnibalage: Ne felejtsd, hogy az agglomerációt nem lehet kötöttpál... (2020.01.22. 16:42) Dugóban ülni 2020-ban
  • nyelv-ész: @chrisred: A HÉV MÁV-nak átadása körüli cirkusz egészen más indíttat... (2020.01.22. 16:29) Dugóban ülni 2020-ban
  • Midnight Run: @molnibalage: Nyilván arra gondoltam én is, hogy egy kézben legyen a... (2020.01.22. 16:24) Dugóban ülni 2020-ban
  • molnibalage: @Midnight Run: Már az elején hiba. Önkormányzat...? A politikának SE... (2020.01.22. 16:11) Dugóban ülni 2020-ban
  • molnibalage: @szánmonoxid: Nem tudsz akkora P+R parkolót építeni, ahol a városba ... (2020.01.22. 16:10) Dugóban ülni 2020-ban
  • szánmonoxid: @fovarosi.blog.hu: "Akár lakásonként két autóra is kaphatsz ingyene... (2020.01.22. 16:06) Dugóban ülni 2020-ban
  • molnibalage: @apro_marosan_petergabor: Nem, nem fizeted meg az árát. Ameddig ma a... (2020.01.22. 16:06) Dugóban ülni 2020-ban
  • chrisred: @apro_marosan_petergabor: Az érzés kölcsönös. Csak azért, mert úgy g... (2020.01.22. 15:53) Dugóban ülni 2020-ban
  • Midnight Run: 1) Eleve Budapest és 20-30km-es körzetét egy önkormányzatként kéne k... (2020.01.22. 15:45) Dugóban ülni 2020-ban
  • szánmonoxid: Na igen, pl. a népligeti buszpályudvar melletti, kb. 400x400 méteres... (2020.01.22. 15:41) Dugóban ülni 2020-ban
  • apro_marosan_petergabor: @chrisred: Időnként úgy érzem, dislexiásokkalm van dolgom. Javaslom... (2020.01.22. 15:41) Dugóban ülni 2020-ban
  • molnibalage: @nyelv-ész: Őket is pont úgy meg lehet büntetni, mint bárki mást. Mé... (2020.01.22. 15:34) Dugóban ülni 2020-ban
  • Utolsó 20

Címkék

10.04 (1) 110 (1) 2022 (1) 2024 (1) 2028 (1) 9/11 (1) abev (1) acpi (3) agglomeráció (1) ajka (1) ákos (1) aktiválás (1) amerikai (1) android (2) Android 6 (1) ányk (1) apple (5) aquos (1) áram (1) asus (3) atomenergia (1) atomhulladék (1) ausztrália (1) autó (5) autós üldözés (1) bagó (1) bedobás (1) bkv (1) blackberry (1) borz (1) brasero (1) broadcom (1) budakalász (1) budapest (1) budapest olimpia 2024 (1) budapest olimpia 2028 (1) bullitt (1) canon (1) celeb (1) charger (1) chromecast (1) cinnamon (2) circenses (1) clamav (1) csaba (1) csomagfeladás (1) css (1) d630 (1) daka (1) ddr (1) dell (1) design (1) dimitrov (1) dlna (1) dohány (1) dv (1) dvd (2) egészségügyi (1) egyterű (1) elektromos (1) elf (1) et (1) Facebook (1) fék (1) felmérés (1) fiók (1) firefox (1) firewall (1) fireworks (1) fiúk (1) flv (1) foci (1) franciaország (1) füst (1) G2 (1) G3 (1) gnome (1) golf (1) google drive (1) google integráció (1) greenpeace (1) gufw (1) gui (2) hende (1) hibrid (1) hidrogénautó (1) hőerőmű (1) holocaust (1) hp (2) hplip (2) huawei (1) hulladék (1) idióta (4) ikon (1) install (1) intel (1) ios (1) iOS7 (1) ipad (3) iphone (1) irq (3) java (1) jdownloader (1) józsef (1) kádár népe (1) kde (1) kékhalál (3) kertész (1) kína (1) kínai áru (1) kino (1) király (1) kispál (1) ko (1) kolontár (1) konténerhajó (1) konteo (1) környezetszennyezés (1) környezetvédelem (1) korona (1) korrupt (1) közlekedés (2) lada (1) lex (1) LG (2) libsane (1) lide (1) linux (28) linux mint cinnamon (1) live (1) lts (1) mal (1) marshmallow (1) mcqueen (1) media (1) média (1) micorsoft (1) minidlna (1) mint (4) mkchromecast (1) moonlight (1) motörhead (1) motorhead (1) mount (1) mustang (1) ndk (1) nemo (1) népszava (1) nokia (1) nosztalgia (2) ntfs (1) Nyaralás okostelefonnal (1) olajlobbi (1) olimpia (2) olimpia 2024 (1) ollo (1) öngondoskodó (1) opensuse (4) opni (1) orbán (1) összeesküvés (1) outlook (1) panem (1) papir (1) pazarlás (1) petárda (1) pipelight (1) pirézek (1) posta (1) postás (1) print (1) printszerver (1) qualcomm (1) reform (1) rendszerváltás (4) rohaggyámeg (1) sane (1) scan (1) seggfej (1) sharp (1) silverlight (1) smartphone (1) sony (1) steve jobs (1) sun (1) suse (1) suv (1) suzuki (1) swift (1) symbian (1) szelektív (1) szélsőjobb (1) szén (1) szilveszter (1) szklerózis (1) szurkol (1) tablet (1) tab mix plus (1) táplálkozási tanácsok (1) társadalom (1) téri (1) terminator (1) tervezés (2) timföld (1) tömegközlekedés (1) troll (1) tűzfal (1) tűzijáték (1) tweak (1) ubunti (1) ubuntu (17) ufw (1) újév (1) unity (2) usability (1) vaio (1) választás (1) városi közlekedés (2) veszély (1) viktor (1) villanyautó (3) virtualbox (1) vörösiszap (1) vw (1) w (1) wifi (2) windows (5) windowsmobile (1) Windows Phone (1) WP (1) WP8 (1) xp (1) zenbook (1) zsiguli (1) női és férfi szemmel (1) Címkefelhő

W

2007.11.16. 18:04 :: nyelv-ész

Ez a derék ember már megint okosakat ír.
Szerencsénk, hogy nem zavartatja magát amiatt, hogy abszolute tájékozatlan a témában,  mert egyébként talán nem merné publikálni ökörségeit.

Korábban is megnyilvánult már, hasonlóan míves marhaságai akkor is örömmel töltötték el szívemet.

A nagy vidámság közepette csak halkan kérdezem: ez a rendkívüli tehetség, ez az ojságírók gyöngye, a web virtuóz szörföse - ez tényleg nem tud olvasni, csak írni?

  • Nem akad tán elég magyar és külföldi honlap, ahonnan értesülne arról, hogy Európa boldogabbik felén már évtizedekkel ezelőtt felismerték: a vasút a reális alternatíva, hogy ne fulladjunk benzingőzbe?
  • Nem hallott országokról, ahol a tranzit kamionforgalmat a vasút szállítja? (A Ro-La nálunk csak egy vicc, máshol sikertörténet.)
  • Nem hallott országokról, ahol a nagysebességű vasút a középtávú repülőforgalommal versenyképes?
  • Nem olvasta, hogy a tömegközlekedés az nem egyenlő a sárgabusszal?
  • Nem olvasta, hogy máshol nemzeti érdek a közúti forgalom csökkentése, és ezért az állam fejleszti a vasutat?
  • Nem olvasta, hogy ehhez nem kell kőgazdag országnak lenni?
  • Nem olvasta, hogy milyen a szlovák vagy a cseh vasút?

Tényleg ennyire hülye? Vagy ami még rosszabb: egy lobbista? Érdeke a MÁV lerohasztása a privatizáció előtt? Kap tán majd a koncból ő is?

Ha ez a derék elmebajnok amellett kardoskodna, hogy vonalbezárások helyett reformálják meg a MÁV-ot, BKV-t, és a többi katasztrofális intézményt; ha a vasút fejlesztése mellett tenne hitet - akkor talán eloszlatná bennem a kétséget.

5 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

doors (törölt) 2008.02.06. 12:40:26

Én utaztam szlovák vasúton elég sokat, és a MÁV ahhoz képest Lufthansa :)

sourcerror 2008.02.06. 13:09:49

Én Miskolc-Budapest között szoktam sokat utazni, és azt figyeltem meg, hogy a romániából jövő kocsik milyen kultúráltak. (Nemzetközi gyorsról van szó. )

sourcerror 2008.02.06. 13:24:06

Arra volnék leginkább kíváncsi, hogy a motorvonatok beszerzési/fenntartási költsége hogyan viszonyul az autóbuszokéhoz.

nyelv-ész 2008.02.06. 13:27:58

doors,

tavaly jártunk Kassán, és kulturált, tiszta, pontos vonatokkal utaztunk.

Az utóbbi években a szlovák vasút sokak szerint kezd közelíteni az Európa más részein elvárt színvonalhoz, míg a MÁV-nál a fejlődésnek nyoma sincs. Egyedül a zónás menetrend bevezetése volt egy halvány reménysugár, de azt is olyan szülési fájdalmakkal vezették be, hogy majd' belehaltak.

nyelv-ész 2008.02.06. 13:34:10

sourcerror,

pontos számokat nem tudok mondani, de fajlagosan a vasúti járműveké bizonnyal alacsonyabb, ráadásul az élettartamuk is hosszabb. Míg egy közúti jármű 15-20 év alatt leamortizálódik, addig egy vasúti szerelvénynél legalább 30 év az elvárható élettartam, de inkább több. Ugyanígy a futásteljesítmény is a többszöröse.

Mivel a sínen jóval kisebb a gördülési ellenállás, és a kátyúk száma is elenyésző, így a rugózást kevésbé veszi igénybe. Valamint nem kell számolni a sós havas latyak okozta korrózióval sem.
süti beállítások módosítása