Szerencsénk, hogy nem zavartatja magát amiatt, hogy abszolute tájékozatlan a témában, mert egyébként talán nem merné publikálni ökörségeit.
Korábban is megnyilvánult már, hasonlóan míves marhaságai akkor is örömmel töltötték el szívemet.
A nagy vidámság közepette csak halkan kérdezem: ez a rendkívüli tehetség, ez az ojságírók gyöngye, a web virtuóz szörföse - ez tényleg nem tud olvasni, csak írni?
- Nem akad tán elég magyar és külföldi honlap, ahonnan értesülne arról, hogy Európa boldogabbik felén már évtizedekkel ezelőtt felismerték: a vasút a reális alternatíva, hogy ne fulladjunk benzingőzbe?
- Nem hallott országokról, ahol a tranzit kamionforgalmat a vasút szállítja? (A Ro-La nálunk csak egy vicc, máshol sikertörténet.)
- Nem hallott országokról, ahol a nagysebességű vasút a középtávú repülőforgalommal versenyképes?
- Nem olvasta, hogy a tömegközlekedés az nem egyenlő a sárgabusszal?
- Nem olvasta, hogy máshol nemzeti érdek a közúti forgalom csökkentése, és ezért az állam fejleszti a vasutat?
- Nem olvasta, hogy ehhez nem kell kőgazdag országnak lenni?
- Nem olvasta, hogy milyen a szlovák vagy a cseh vasút?
Tényleg ennyire hülye? Vagy ami még rosszabb: egy lobbista? Érdeke a MÁV lerohasztása a privatizáció előtt? Kap tán majd a koncból ő is?
Ha ez a derék elmebajnok amellett kardoskodna, hogy vonalbezárások helyett reformálják meg a MÁV-ot, BKV-t, és a többi katasztrofális intézményt; ha a vasút fejlesztése mellett tenne hitet - akkor talán eloszlatná bennem a kétséget.
doors (törölt) 2008.02.06. 12:40:26
sourcerror 2008.02.06. 13:09:49
sourcerror 2008.02.06. 13:24:06
nyelv-ész 2008.02.06. 13:27:58
tavaly jártunk Kassán, és kulturált, tiszta, pontos vonatokkal utaztunk.
Az utóbbi években a szlovák vasút sokak szerint kezd közelíteni az Európa más részein elvárt színvonalhoz, míg a MÁV-nál a fejlődésnek nyoma sincs. Egyedül a zónás menetrend bevezetése volt egy halvány reménysugár, de azt is olyan szülési fájdalmakkal vezették be, hogy majd' belehaltak.
nyelv-ész 2008.02.06. 13:34:10
pontos számokat nem tudok mondani, de fajlagosan a vasúti járműveké bizonnyal alacsonyabb, ráadásul az élettartamuk is hosszabb. Míg egy közúti jármű 15-20 év alatt leamortizálódik, addig egy vasúti szerelvénynél legalább 30 év az elvárható élettartam, de inkább több. Ugyanígy a futásteljesítmény is a többszöröse.
Mivel a sínen jóval kisebb a gördülési ellenállás, és a kátyúk száma is elenyésző, így a rugózást kevésbé veszi igénybe. Valamint nem kell számolni a sós havas latyak okozta korrózióval sem.